|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: |
Feb 27, 2016 - 2:28 PM
|
|
|
By: |
Lokutus
(Member)
|
FROM FMR: This past week, Philippe Rombi has recorded his score for the upcoming French drama Frantz. The film is written and directed by Francois Ozon and stars Pierre Niney, Paula Beer, Marie Gruber, Ernst Stötzner, Johann von Bülow and Anton von Lucke. The movie takes place in the aftermath of WWI and revolves around the encounter between a young German woman who grieves the death of her fiancé in France, and a mysterious French man who visits the fiance’s grave to lay flowers. Eric and Nicolas Altmayer (Saint Laurent, Chocolat) are producing the project for Mandarin Cinema. Rombi and Ozon have previously collaborated on such films as Swimming Pool, Potiche, In the House, Young & Beautiful and The New Girlfriend. Frantz is currently in post-production and is expected to premiere at one of this year’s major film festivals. http://filmmusicreporter.com/2016/02/27/philippe-rombi-scoring-francois-ozons-frantz/
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Let's hope Music Box Records will release this, they seem to have a good relationship with Rombi.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: |
Sep 18, 2016 - 4:24 AM
|
|
|
By: |
Laurent78
(Member)
|
I'm usually not so much interested in Rombi as Lokutus or Maleficio are but I've seen the movie, liked it and found the score rather subtle. I especially noticed the Mahlerian love theme you can hear for instance in the cue 'La promenade'. If you can read French, here is what the director François Ozon says in the booklet of the CD: "Pour cette nouvelle collaboration avec Philippe Rombi, nous avons décidé qu'au tout début du film, il y aurait une austérité, aussi bien dans la mise en scène que dans l'utilisation de la musique, très peu présente et discrète, jouant sur des tensions dramatiques et un léger suspense. Et petit à petit, l'idée était, qu'en parallèle de l'histoire d'amour qui naît, intervienne une musique plus sentimentale. Cette musique devait suivre le trajet, les espoirs d'Anna, puis ses désillusions, avec de rares bouffées de romantisme dans l'esprit des compositeurs de l'époque comme Mahler et Debussy. Philippe a su encore une fois incarner avec délicatesse et élégance l'essence romanesque et dramatique de Frantz."
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|